Враца и Карлуково

Враца и Карлуково /"Проходна"/ - разказът на Стан

Такова пътуване към Враца досега май не сме правили. Все тръгваме надвечер след работа и пристигаме по нощите. Та на първи май сутринта стартирахме седем души: Карен, Пламен, Венци, Ели, Жиката, Ели 2 и аз. Много културно си пътувахме и си пристигнахме във Враца в късния следобед. А там на гарата - с всичкия си багаж, обиколил Великобритания, Франция, Испания и кой ли го знае още къде - ни чака Дидака, черен като Барселонски гларус от плажовете с Алдишата.  А разправя, че ходили да работят...

Като цяло никой от нас не се беше гласил да участва в Алпиниадата. Така че я отсвирихме като пичове и - кой каквото го влече по скалите. Пламен и Карен тръгнаха по "Вятър в косите" на масива Безенги. Живко и Ели (балет) отидоха да разходят френдовете на Пламбини, който за поредна година ни снабдява с всичкия ни необходим алпийски инвентар.Венци и Ели (спортни танци) отидоха на разходка към Водопада, а после разходката е преминала в активна почивка по полянките на Враца и кръчмичките на Згориград. А аз изпълних една моя (вече четиригодишна) мечта - да си хвана свръзка (Дидака, в случая) и да обърна гръб на всичкото алпийско катерене, като се намъкна в Малката дупка да катеря спортни работи. Като развръзка на този първи катерачен ден се случи следното - Живко и Ели са обиколили масив Зъба два-три пъти,  докато спре да пече бясно и са си изтичали маршрутчето догоре. Ели и Венци са релаксирали истински. Карен и Пламенко слезли от средата на тура, дали едно интервю за Хоби ТВ (не знам кога ще го гледаме) и дошли при нас в Дупката. За край на деня проведохме едно класическо захождане към кръчмата във Враца за вечеря, а след това - бирички край огъня.

В зори на втория ден Първата тройна свръзка на Варнаклайминг (отбор "Химия за мощна физика и липсваща психика" - Пламен, Карен и Живко)  вече напредваше по сипея да катери Хърмаяни и да слиза по Харалампи... ъъ, тоест бяха си избрали маршрута Хергиани по масива Хергиани, но твърдо решени да му правят премиерно изкачване в стил примков дюлфер и да го прекръщават.  Всека тяхна крачка във вертикално направление беше зорко следена с бинокъл от полянката пред алпийския дом от Втората тройна свръзка на Варнаклайминг - отбор "Бирички за слънчеви дни и хоризонтиране по шалтета" - Венци, Дидо и Ели. А през това време отбор "Черешка" (Стан и Ели) опита да се разходи по Злия Зъб. Получи ни се до втора площадка (импровизирана около една скална игла) откъдето се наложи да слезем. Следобедните часове бяха прекарани от мен и Ели в Малката дупка (пак); от Втората ни тройна свръзка - в търкаляне по шалтетата и разходки насам - натам; а от тримата височинни приключенци - в една пощадена от жежкото слънце нишичка в средата на маршрута. В крайна сметка след като сянката ги е споходила са направили още едно въже и са слезли на рапели, заради повишаващата се опастност времето да се скофти здраво.

Следващите два дни от почивката бяха посветени на катерене в пещерата с натекли форми, като орнаменти на готическа катедрала и размери на две готически катедрали - Проходна. Там се засякохме с Марианка, Ачо, Владо и Свилен, които бяха се отдали на разходки из околността. От време на време, пък, изваждаха могъщите фотоапарати и правеха по някоя друга снимка, къде на катерачите, къде на други работи.

Там посрещнахме и Великден, с голяма липса на яйца и козунаци, но и с голямо наличие на захождания към кръчмата на пещерния дом, където си наваксахме пропуснатото.

В крайна сметка, докато пътувахме обратно към Варна, единодушно решихме, че едноседмичната ваканция е била просто недостатъчна - още една седмица да си починем  от почивката никак не би била зле. Но предполагам че винаги е така. За сметка на това в Карлуково сме си оставили по някой друг проект, така че чакаме предложения кога ще е следващото ходене натам. Или където и да било другаде.

DSC00891DSC00897DSC01200DSC00901

3 Коментара:
8.5.2013 г. 22:59:02 ч.
Rosko: Браво банда! Чудесни снимки и разкази. БРАВО и за високите спортни постижения!
9.5.2013 г. 22:42:54 ч.
znlambov: Много добро разказче, пренесох се за момент там с вас приятели :)
13.5.2013 г. 22:40:26 ч.
aldisha: Хехе маниак си Стан! Браво мн яко :))) Отбор "Бирички за слънчеви дни...." хахаха :)) Якооооо! Жалко, че не бях там в ролята на отварящ биричките за слънчеви дни :)) Поздави! А, и за идеите за следващи катерения - чакам ви тук! Има достатъчно скала, а пък за спомонатия отбор - сянката под палмите....
За да добавите коментар е нужно да влезете в профила си в сайта
ВХОД
31.1.2019 г. 15:36:20 ч.
CTAH: Здравейте, всички! На 01.02.2019 - петък - Стената няма да работи. Заповядайте на 04.02.2019 да покатерим заедно!
3.12.2018 г. 11:41:21 ч.
CTAH: Здравейте всички! Моля, имайте предвид, че залата за катерене се отоплява и условията за спортни занимания са съвсем оптимални! Заповядайте след 18;00 часа в понеделник, сряда и петък да покатерим заедно! Стан
12.2.2017 г. 22:06:05 ч.
genovnn: Здравейте! Бих искал да попитам дали тази година ще се проведе някакъв курс от изброените, които предлагате?
29.4.2016 г. 13:54:37 ч.
kretos: Момчета стиска ли ви да влизате в пещери,знам една мноо интересна край варна !!!!
29.4.2016 г. 10:36:39 ч.
aldisha: Стената ще работи отново на 11.05.